НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОБОТИ

Комунального закладу «Загальноосвітня школа І – ІІ ступенів с.П'ятидні Устилузької міської ради Волинської області»

Методична проблема колективу

Удосконалення професійної компетентності педагогів шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій з метою забезпечення якісної освіти

Завдання методичної роботи

Удосконалити професійну компетентність педагогів шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій з метою забезпечення якісної освіти 

 

Зміст заходів

Термін

Відповід.

Примітка

  1.  

Провести діагностування з питань методичної роботи

травень-червень

Заступник директора з НВР

 

  1.  

Створити «Діагностичну карту школи»

серпень

Заступник директора з НВР

 

  1.  

Спланувати роботу внутрішкільних методичних осередків згідно структури методичної роботи школи

серпень

Керівники осередків

 

  1.  

Підготувати інформаційно- аналітичні матеріали до серпневої педради

до 20.08.17

Заступник директора з НВР

 

  1.  

Вивчати рівень професійної підготовленості молодих та мало досвідчених вчителів, з'ясувати їхні методичні проблеми

вересень

Заступник директора з НВР

 

  1.  

Провести тиждень наставника

21.09-25.09.17

Заступник директора з НВР

 

  1.  

Провести педагогічні читання «Створення психолого-педагогічних умов для виховання креативної особистості»

листопад

Заступник директора з НВР

 

  1.  

Спланувати     підготовку     та     проведення психолого-педагогічного  консиліуму "Адаптація  п'ятикласників  до  навчання  в основній школі"

Грудень

Заступник директора з НВР, психолог

 

  1.  

Провести конференцію «Компетентність як педагогічне явище. Шляхи формування компетентності учнів»

січень

Директор школи

 

  1.  

Організувати виставку навчальних наочних посібників та методичних рекомендацій «Мої педагогічні ідеї»

лютий

Директор школи, заступник директора з НВР

 

  1.  

Готувати інформаційно-аналітичні матеріали до педрад

Протягом року

Директор школи, заступник директора з НВР

 

  1.  

Провести огляд-конкурс кабінетів

січень

Заступник директора з НВР

 

  1.  

3 метою обміну досвідом роботи по впровадженню передових педагогічних ідей та активних форм навчання провести:

- предметні  методичні тижні,

- конкурс "Учитель року 2017";

- тиждень молодого педагога «Мій перший відкритий урок»;

- майстер-клас вчителів, які атестуються «Я роблю це так»;

- конкурс педагогічної майстерності «Творчі сходинки педагогів Волині»;

- конкурс «Молодий учитель року – 2017»

прот. року

жовтень

лютий

 

березень

 

 

 

 

квітень

Завуч, педколектив

 

  1.  

Проводити методичні консультації та бесіди з учителями

постійно

заступник директора з НВР

 

  1.  

Підписати науково-методичні журнали та педагогічну пресу

Серпень- грудень

Бібліотекар

 

  1.  

Поповнити каталог новинок методичної літератури, керівних законодавчих документів про перехід на новий зміст, структуру, термін навчання

Протягом року

заступник директора з НВР, бібліотекар

 

  1.  

Організувати обмін науково-методичною літературою домашніх бібліотек працівників школи

Протягом року

заступник директора з НВР, бібліотекар

 

  1.  

Поповнити методичний кабінет новими документами МОН, що стосуються організації навчально-виховного процесу, методичними рекомендаціями

Протягом року

заступник директора з НВР

 

  1.  

Забезпечити вчителів навчальними планами, програмами, методичними рекомендаціями МОН України

серпень

Директор школи, заступник директора з НВР

 

  1.  

Вивчити і пропагувати досвід роботи вчителя математики Мосурук І.Ю. по темі «Впровадження інтерактивних форм роботи на уроках математики та фізики»

Протягом року

Директор школи

 

  1.  

Провести виставку-звіт про систему роботи методичних осередків у школі

травень

заступник директора з НВР

 

  1.  

Забезпечити підвищення кваліфікації вчителів при ВІППО (Смольська В.М., Хиць С.П., Смоляр С.З., Демчук О.А., Ляшук І.С.)

Протягом року

заступник директора з НВР

 

Систему науково-методичної роботи педкадрів спрямувати на вирішення проблеми «Удосконалення професійної компетентності педагогів шляхом впровадження інноваційних освітніх технологій з метою забезпечення якісної освіти » та вирішення таких завдань:

  • Інформаційне забезпечення педагогічних працівників з питань педагогіки, психології, фахових дисциплін з метою безперервного підвищення їхньої кваліфікації та вдосконалення педагогічної майстерності;
  • Підвищення рівня методологічної підготовки педагогічних кадрів , перенесення акценту з інформаційних на інтерактивні аспекти навчання;
  • Всебічний розвиток професійної компетентності педагогів, формування у них навичок науково-дослідницької роботи, зацікавленості новими педагогічними технологіями;
  • Апробація та введення компетентнісних технологій навчання;
  • Надання допомоги вчителям в аналізуванні рівня навчальних досягнень учнів та їхньої вихованості, сучасних технологій тестової оцінки знань.

 

План роботи проблемного семінару

на 2017-2018 н.р.

Засідання 1  (серпень)

1. Аналіз роботи проблемного семінару за 2017-2018 н.р. та основні напрямки роботи на поточний рік .

2. Організація роботи над єдиною методичною проблемою. 

Затвердження плану роботи проблемного семінару на 2017-2018 н.р.

3. Виступ «Вимоги до рівня знань, вмінь учнів 4,7 класів та рівня їх розвитку згідно нового Державного стандарту початкової освіти, нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» (Зволянська Н.О.)

4. Огляд новинок методичної літератури «Літературний калейдоскоп».

Засідання 2 (жовтень)

Обдарована дитина: як її виявити та розвинути здібності

1. Навчання та розвиток здібних, обдарованих дітей. (Шуба О.А.)

2. Психологія дитячої обдарованості. (Левицька  О.В.)

3. Робота в групах:

а) визначити сферу пошуку обдарованих дітей;

б) визначити професійні риси,  необхідні вчителю для роботи з обдарованими дітьми;

в) форми, методи і прийоми роботи з обдарованими дітьми.

4. Контрольна робота для вчителя.

5. Тест «Творчий потенціал вчителя».

6. Тест визначення ступеня сформованості творчих здібностей.

7. Тест «Не прогав вундеркінда».

8. Пам’ятки вчителю для роботи з обдарованими дітьми. 

9. Поради батькам, які виховують обдаровану дитину.

Засідання 3 (грудень)

Активізація пізнавальної діяльності учнів: як її досягти?

І. Круглий стіл.

Активізація пізнавальної діяльності учнів – один з оптимальних шляхів зацікавлення учнів навчанням.

Заступник директора з навчально – виховної роботи.

ІІ. Психологічна підтримка.

Роль психічних процесів у пізнавальній діяльності учнів

Шкільний психолог

ІІІ. Робота в групах.

Визначити позитиви та негативи різних форм навчання:

1 група – пасивне навчання

2 група – активне навчання

3 група – інтерактивне навчання

ІV. Робота в групах.

Конструювання навчального заняття.

Завдання для груп: визначити можливі методи та прийоми на різних етапах уроку.

V. Розробка методичних рекомендацій щодо активізації пізнавальної діяльності учнів.

Засідання 4(лютий)

Як діагностувати навчальні досягнення учнів?

І. Круглий стіл.

Загальні правила системи оцінювання.

Заступник директора з навчально – виховної роботи

ІІ. Психологічна підтримка.

Взаємозв’язок оцінювання, самооцінювання з розвитком «Я – концепції» дитини (особистісна самооцінка).

                                                                               Шкільний психолог

ІІІ. Робота в групах.

ІV.   Розробка методичних рекомендацій щодо вдосконалення процесу діагностики навчальних досягнень учнів за рахунок психологічно і дидактично правильно сформульованих навчальних завдань.

Засідання 5 (квітень)

Як розвинути пізнавальну самостійність і творчі здібності учнів на основі особистісно зорієнтованої системи навчання?

І. Круглий стіл.

- Якою є головна мета вашої роботи з учнями?

- Які форми та методи роботи є домінуючими на вашому уроці?

- Як ви організовуєте обмін думками?

- Якими методами стимулюєте учнів до активних дій із засвоєння знань?

- Чи може наша школа обійтись без комбінованого уроку в його кращому розумінні? (доведіть свою думку).

- Чи можуть в роботі вчителя співіснувати два підходи до уроку: традиційний і особистісно зорієнтований?

IІ. Дискусія.

   - Яким має бути сучасний урок?

   - Які його критерії в процесі формування освіти?

   - Який урок – традиційний чи нетрадиційний – є більш особистісно

зорієнтованим?

IІІ. Рольова гра «Два погляди на урок».

1 група – продемонструвати елементи традиційного уроку.

2 група –  продемонструвати елементи особистісно зорієнтованого уроку.

ІV. Моделювання.

  1 група: створити модель комбінованого уроку.

  2 група: створити модель особистісно зорієнтованого уроку.

V. Рекламна пауза.

1 група: як в умовах класно-урочної системи, де колектив дітей налічує  до 15 учнів, знайти точний, виважений, вивчений педагогікою, психологією, узгоджений з індивідуальними особливостями

дитини, підхід до кожного?

  1. група: урок починається з визначення мети. Як зробити, щоб педагогічна мета вчителя стала особистою метою кожного  учня?

 

Засідання  6 (травень)

1. Аналіз роботи проблемного семінару в 2017-2018 н.р.

2.  Підведення підсумків анкетування з метою окреслення кола питань для розв’язання у роботі наступних засідань проблемного семінару у новому навчальному році.

3. Створення проекту плану роботи проблемного семінару на наступний  навчальний рік.

4. Обмін досвідом  «Вузлики мудрості молодим педагогам»